Lars Tertoolen

Lars-Tertoolen-800x800

Maak kennis met Lars Tertoolen! Lars is vanaf 2018 onderdeel geworden van het WETALENT team als Online Marketeer. Lees snel verder om hem beter te leren kennen!

Voordat we starten, wie is Lars?

Lars is in zijn vrije tijd op het voetbalveld te vinden. Hij staat in de goal bij VV Haaften. Na het voetballen drinkt hij ook graag een biertje met zijn vrienden op de voetbalclub. Tevens woont hij sinds kort op zichzelf in het mooie Zaltbommel. 

Lars heeft de opleiding Commerciële Economie afgerond op het Avans in ’s Hertogenbosch. Tijdens zijn studie heeft hij verschillende stages gelopen op het gebied van marketing. Zo kwam hij erachter dat hij zichzelf verder wilde ontwikkelen in marketing, vooral in het online gedeelte. 

Aan het woord: Lars Tertoolen

Na mijn studie Commerciële Economie had ik de intentie om nog door te studeren. Om de tijd tot het volgende studiejaar te overbruggen, werkte ik destijds in de zorgadministratie. Ik wist al dat dit niet mijn roeping was. 

Nadat ik daar een halfjaar werkzaam was, besloot ik dat ik vast wilde gaan werken in plaats van doorstuderen, wat in eerste instantie wel het plan was. Daarom ging ik op zoek naar een baan die aansloot bij mijn interesses. 

Tijdens de verschillende stages gedurende mijn studie kwam ik erachter dat ik online marketing erg leuk vind. Het leukste aan marketing vind ik dat het veelzijdig is, je kan er verschillende kanten mee op. Het is creatief, maar tegelijkertijd ook commercieel en analytisch. Dat alle activiteiten goed meetbaar zijn, maakt online marketing zo interessant. Zo kan je alles analyseren en daar samen weer een creatief gevolg aan geven.

Daarnaast vind ik het tof om te zien hoeveel mensen je kunt bereiken en dat je iets voor die doelgroep kunt betekenen. Kortom, was het voor mij vrij duidelijk dat ik een baan ging zoeken in Online Marketing. Toen de vacature voorbij kwam van WETALENT heb ik gelijk de website en de social media kanalen bekeken. Het werd me vrij snel duidelijk wat WETALENT doet en dat sloot goed aan bij mijn affiniteit voor online marketing.

Tevens vond ik de werkwijze van de kandidaat centraal stellen een mooi uitgangspunt, ook marketingtechnisch gezien. Je kunt dit vergelijken met B2C, dit sprak mij meer aan dan B2B. Vooral omdat je de kandidaat op een bepaalde manier aanspreekt en je een breed publiek hebt. Veel online activiteiten zijn gericht op de kandidaat.

De kennismaking

Het gesprek met Pascal en Ivo was vrij duidelijk en straight to the point. Dit heb ik als prettig ervaren. Tijdens het gesprek werd ik snel op mijn gemak gesteld en er werd strak en helder gecommuniceerd. Het draaide vooral om de vraag ‘Waarom zou je dit willen en waarom ben je op zoek naar deze functie?’ Dit kwam voor mij heel persoonlijk over.

Wat ze in het gesprek vertelden onderbouwden ze ook met voorbeelden, hierdoor werd het voor mij gelijk concreter. Ook werd ik gelijk betrokken in het proces. Ik mocht ideeën en verbetersuggesties aandragen, zo kon ik in het gesprek mijn toegevoegde waarde laten zien. 

Ik ben uiteindelijk gestart via de Startersbeurs, dit was voor mij de ultieme kans om in mezelf te investeren en werkervaring op te doen. Uiteindelijk heeft dit goed uitgepakt, de kansen die ik daarna heb gekregen had ik zeker niet willen missen. Ook waren er meerdere collega’s zo gestart, hierdoor had ik het vertrouwen dat ik kansen zou krijgen aan het einde van de Startersbeurs. 

team

Aan de slag bij WETALENT

Op de eerste werkdag heb ik veel nieuwe mensen leren kennen en heb ik veel geleerd over de processen, de handelswijze en de communicatie die WETALENT hanteert. De sfeer die er in het kantoor hangt vond ik ook erg prettig. In de eerste weken werd ik vooral in het diepe gegooid, maar dat vond ik juist leuk. Daarnaast werd ik snel betrokken en kreeg ik veel mee over alle activiteiten van het bedrijf. 

De dingen die ik het leukste vind aan mijn functie is voornamelijk het analytische stuk en het optimaliseren van de werkbaarheid en vindbaarheid van de website. Ook het op zoek gaan naar nieuwe manieren om onze core business ‘vacatures’ aan de man te brengen vind ik erg interessant.

Tevens kan ik lekker mijn ei kwijt achter de computer en als ik samen met het marketingteam mooie projecten neerzet is mijn werkdag geslaagd. Zo kan je iets toevoegen wat daadwerkelijk iets oplevert. Dat vind ik tof om te zien. 

Mijn werkdag is erg veelzijdig, zo ben ik met van alles en nog wat bezig. Naast dagelijkse dingen zoals blogs schrijven, vacatures bijwerken en boosten, de website optimaliseren en mailverkeer over sollicitatiehulp ben ik samen met het marketingteam continu bezig met gave projecten. 

Daarnaast hebben we binnen WETALENT een bedrijfscultuur waar iedereen heel erg begaan is, een klein maar fijn team. Wij willen bijdragen aan ieders werkgeluk, dan is de eerste stap dat je zelf ook werkgeluk ervaart. Ik denk dat wij als team met veel plezier aan het werk zijn, maar dat we ook hard werken aan het beste resultaat. 

Toekomstbeeld

In de twee jaar dat ik nu bij WETALENT werk, heb ik enorm veel geleerd en ik kan zeker zeggen dat ik hier op mijn plek zit. Zeker met het team dat we vandaag de dag hebben. Ieder heeft zijn eigen kwaliteiten, waardoor ik ook meer mijn eigen richting kan kiezen en de dingen kan doen die ik leuk vind. 

Het is moeilijk om vooruit te kijken in een bedrijf dat continue in beweging is, maar ik wil zeker nog doorgroeien in mijn rol en uiteindelijk meer verantwoordelijkheid nemen. Ik krijg hier voldoende vrijheid om mezelf te laten zien. Daarnaast denk ik dat als je op je eigen manier bijdraagt aan het geheel, dat je sterk groeit in je persoonlijke ontwikkeling.