Werkwijze

Wij gaan voor een duurzame match! Ontdek wat WETALENT voor jou als bedrijf kan betekenen.

Lees meer over de werkwijze

De werkwijze van WETALENT

WETALENT richt zich op het (h)erkennen, ontwikkelen en inzetten van talent. Met onze werkwijze vertrekken we bij elk wervingsproces vanuit het talent van de kandidaat en leggen we de focus op de unieke kwaliteiten en intrinsieke motivatie.

Wij streven ernaar om te ondersteunen in de zoektocht naar werkgeluk. Ons doel is een hoge mate van toewijding, passie en werktevredenheid bij kandidaten. Hierdoor ontstaat er een duurzame match, WETALENT blijft betrokken tot dat deze bereikt is!

werkwijze-kennismaking

01. Kennismaking

De chemie tussen werkgever en werknemer is de sleutel tot succes. Daarom starten we elk traject met een grondig onderzoek naar jouw behoeften en die van de organisatie.


werkwijze-werving-selectie

02. Werving & selectie

De wervingsprocedure start met de publicatie en promotie van de vacature via onze online en offline kanalen. Vervolgens maken we met behulp van diepte-interviews een selectie van potentiële kandidaten.


werkwijze-introductie

03. Introductie

Op basis van de selectie ga je met de kandidaten in gesprek. Indien gewenst, vragen we de kandidaten om een business case te presenteren in een vervolggesprek, zodat je meer inzicht krijgt in de denk- en werkwijze van de kandidaten.


werkwijze-plaatsing

04. Plaatsing & follow up

Zodra je de definitieve beslissing hebt genomen, wordt de kandidaat geplaatst. Ook na de plaatsing blijven we betrokken bij de samenwerking door onder andere een evaluatie in te plannen na 12 en 24 maanden.



Lange termijn verantwoordelijkheid

Bij WETALENT nemen we ook op de lange termijn onze verantwoordelijkheid. Je betaalt pas een wervingsfee wanneer wij een kandidaat hebben geplaatst. Dit bedrag wordt vervolgens uitgesmeerd over een aantal jaar: 70% na het tekenen van het contract, 15% na 12 maanden en 15% na 24 maanden.

Blijkt de match niet duurzaam dan stopt de facturatie. Bovendien blijven we na de plaatsing actief betrokken bij de samenwerking door onder andere een evaluatie in te plannen na 12 en 24 maanden.

Lange termijn

Multi Channel Promotion

In de huidige markt is het belangrijk om zowel actief als passief werkzoekenden te bereiken. Dit doen we door een groot aantal kanalen in te zetten en verschillende marketingcampagnes te draaien. Op die manier weten we de vacatures op het juiste moment bij het juiste publiek onder de aandacht te brengen.

Met onze eigen website bereiken we maandelijks maar liefst 50.000 unieke bezoekers. Daarnaast beschikken we over een eigen database met meer dan 10.000 relevante kandidaten. Met de inzet van extra kanalen bereiken we in totaal meer dan 300.000 mensen per maand.

multi channel

Ben je op zoek naar intrinsiek gemotiveerd talent?

Kom in contact

drijfveren

 

De kandidaat

Wat zijn de drijfveren van de kandidaat en waar zijn deze op gebaseerd? Waar is hij/zij van nature goed in? En sluit het profiel aan bij de cultuur van de organisatie? Door kritische vragen te stellen en écht te luisteren, kunnen we kandidaten aanleveren die perfect passen bij de functie en organisatie!

team-puzzel

 

Het team

Een goed team samenstellen is een puzzel. Dit geldt des te meer voor het vinden van geschikte kandidaten. Het is belangrijk dat de spreekwoordelijke klik aanwezig is. Bij WETALENT gaan we op zoek naar die klik en stellen hierbij de kandidaat centraal.