Brenda Borgman

Voor Knauf waren wij op zoek naar een Accountmanager Projecten in de regio Zuid-Holland. Hiervoor zochten wij iemand die verschillende partijen kon inspireren en motiveren en die de slimme oplossingen van Knauf onder de aandacht kon brengen.

Naar aanleiding van haar sterk intrinsiek gemotiveerde sollicitatiebrief hebben wij Brenda uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Ondanks dat ze geen ervaring had in de materie was ze erg enthousiast en gemotiveerd voor de rol, dit maakte ons nieuwsgierig.

Tijdens de kennismaking kwam naar voren dat Brenda een echte zelfstarter is, gefascineerd is door techniek en onderzoekend is ingesteld. Wij zagen Brenda als een sterke aanvulling voor het team van Knauf, die heel erg zou kunnen verrassen.

Knauf

Knauf is al jaren hét onbetwiste internationale A-merk in afbouwoplossingen. Het bedrijf levert veelzijdige en slimme systemen voor vloeren, wanden, plafonds en gevels. Dankzij het vertrouwen van klanten, kennis van de markt en een enorm enthousiasme slaagt Knauf erin zijn A-merkpositie verder te verstevigen. En daarmee wil Knauf doorgaan, want het bedrijf zit vol ambitie.

Zo won Knauf de Bouwkennis Marketingjaarprijs met het concept KnaufZeker. En werd een uitdagende nieuwe missie ‘Creating Room for Living’ geïntroduceerd. Als één van de eerste in de bouwwereld, zet Knauf de eindgebruikers van het gebouw centraal. Luistert naar zijn wensen en behoeftes en past de Knauf strategie daarop aan.


Maak kennis met Brenda Borgman

Brenda heeft een opleiding gedaan in Bedrijfseconomie en had daarnaast een baantje als verkoopmedewerkster in de bouw. Hier kwam ze te werken als eerste vrouw ooit in het bedrijf, daarna is ze nooit meer uit de ‘mannenwereld’ gestapt.

In het vervolg van haar carrière heeft ze altijd gewerkt in een commerciële functie. Van verkoopmedewerkster tot aan accountmanager en van business developer tot aan vertegenwoordiger.

Daarna is Brenda zoekende geweest in wat voor bedrijf ze haar carrière voor een lange periode door kon zetten. Dat wilde ze op een plek waar ze echt elke dag met plezier naar haar werk zou gaan.

Na het kennismakingsgesprek hebben wij Brenda voorgelegd bij Knauf. De gesprekken bij Knauf verliepen vlot en hebben uiteindelijke geleid naar een nieuwe uitdaging in de carrière van Brenda.

Aan het woord: Brenda Borgman

Brenda-Borgman-Knauf

Mijn sollicitatiebrief voor de vacature van Knauf was eigenlijk de eerste echte leuke sollicitatiebrief die ik schreef. Na een paar wisselingen op mijn cv wilde ik het bedrijf vinden waar ik oud wil worden. Ik werk heel graag, ik ben een echte workaholic.

Ik wil niet alleen plezier hebben in hetgeen wat ik doe, maar ook met de mensen waar ik mee werk. Daarnaast vind ik vooral het projectmatig werken heel leuk, veel leuker dan de harde commercie.

Na het schrijven van mijn sollicitatiebrief had ik Ingrid aan de lijn. Zij vertelde mij over de ontwikkelingen binnen Knauf, hier werd ik heel blij van. De re-invention waar ze mee bezig zijn, zowel inside in als outside in, daar word ik gelukkig van. Bij Knauf zijn ze heel erg bezig met ‘hoe gaan we met elkaar om’. Dat sprak mij aan.

In mijn carrière heb ik te maken gehad met verschillende werkgevers, ik had genoeg van het switchen tussen werkgevers. Als dit het niet zou worden had ik zoiets van dan ga ik gewoon voor mezelf beginnen. Communicatietrainingen geven of meer richting bedrijfsprocessen. Ah fijn, eerst ging ik op gesprek bij WETALENT.

Ik wilde het bedrijf vinden waar ik oud wil worden. Mijn sollicitatiebrief voor de vacature van Knauf was eigenlijk de eerste echte leuke sollicitatiebrief die ik schreef.
Brenda

De Kennismaking

Het kennismakingsgesprek verbaasde mij enigszins, ik bedankte jullie voor de tijd, maar eigenlijk bedankten jullie mij veel meer voor de tijd. Dit had ik nog nooit meegemaakt.

Zo verliepen ook de gesprekken bij Knauf. Het was niet zozeer je mag blij zijn dat je bij ons mag komen werken, maar meer van wil je wel écht bij ons werken?

Vaak zijn recruiters niet geïnteresseerd in jou als persoon, maar kijken ze juist heel erg naar het cv. WETALENT kijkt heel erg naar hoe krijgen we de juiste mensen op de juiste plek.

Bij zowel Knauf als WETALENT werd er echt gekeken naar wie ik ben, of ik bij de cultuur pas en wat ik kan bijdragen bij Knauf. Dat vond ik gewoon ontzettend leuk. Zo krijg je twee tevreden partijen en dat merk ik ook terug.

Van tevoren kende ik Knauf wel als merk, maar ik wist niet dat ze ook projectmatig werkte. Knauf staat meer bekend om de stucproducten. Op de website is hier ook niks van terug te vinden. Knauf is een heel mooi merk en kan zoveel meer dan wat er op de website te zien is. Hier valt nog in te verbeteren.

Aan de slag bij Knauf

Toen ik bij Knauf ben begonnen kreeg ik verschillende kansen om mee te denken over verschillende onderwerpen. Zo zie ik veel mogelijkheden om processen beter te maken. Dit draagt bij aan de werksfeer en dat vind ik een erg belangrijk onderwerp.

Daarnaast ben ik ook nog bezig om energie te steken in mijn eigen ‘winkeltje’. Ik vind het leuk om te kunnen bewijzen dat je een eigen ondernemer kunt zijn en dat je na 2 maanden kan zeggen dat je je eerste project hebt binnengehaald, daar word je gelukkig van. 

De bijdrage die ik kan leveren om het intern beter te maken en dat in combinatie met mijn buitendienstfunctie maakt mijn werk zo leuk. Zo is elke dag anders.

Brenda-Borgman-2

Het zijn de kleine dingetjes die het doen, Knauf is daarmee echt onderscheidend geweest voor mij en nog steeds. Knauf is gewoon een fantastisch mooi bedrijf om voor te mogen werken.
Brenda

Uiteindelijk wil ik graag communicatie en commercie gaan combineren, meer mensen coachen. Trainingen geven. Ik merk toch wel dat ik dat heel erg leuk vind. Ik zou het fantastisch vinden om dat in een functie te kunnen doorgeven, dat zie ik nog wel in de toekomst gebeuren.

Of dit als Accountmanager is weet ik niet, maar bij Knauf wil ik wel oud worden. Er liggen kansen en ik ben heel trots om voor Knauf te mogen werken. Het zijn de kleine dingetjes die het doen, Knauf is daarmee echt onderscheidend geweest voor mij en nog steeds. Knauf is gewoon een fantastisch mooi bedrijf om voor te mogen werken.